Scandalul fraudei de la Volkswagen s-ar putea resimti direct in buzunarele romanilor.
Oficialii Volkswagen au recunoscut in urma cu cateva zile ca au folosit un soft specialiuzat in calculatorul de bord care dadea valori ale poluarii mult mai mici fata de cele reale, iar astfel masinile grupului erau considerate mai ecologice decat erau in realitate. Modificarile au fost facute pe masinile echipate cu motorul EA 189, in variantele de 1,2 litri si 2.0 litri TDI.
Specialistii in drept intrevad de pe acum litigii intre proprietarii romani ale unor asemenea masini si Guvernul Romaniei
„In mod sigur vor fi probabil pusi sa plateasca diferenta de taxa oamenii care au cumparat aceasta masina fiind convinsi ca nu are emisii prea ridicate. Autoritatile romanesti cu siguranta vor cere banii acestia de la populatie. Populatia ar trebui sa fie suparata pe tema asta pentru ca, in realitate, daca aceasta taxa trebuie s-o plateasca cineva atunci trebuie sa fie Volkswagen. Volkswagen va spune ca nu trebuie sa plateasca aceasta taxa pentru ca si Comisia Europeana a considerat-o ca fiind ilegala”, a declarat avocatul Gheorghe Piperea pentru stiripesurse.ro.
Pot fi chemati la RAR
La randul sau, avocatul Marius Coltuc a mentionat ca statul roman poate solicita Registrului Auto Roman sa cheme consumatorii sa mai faca o data testul de emisii.
„Pentru cei care au platit timbrul de mediu sau taxa de poluare, statul roman prin RAR poate determina (consumatorii n.r.) in momentul in care exista suspiciuni sa mai treaca o data sa faca testul de emisii poluante. In momentul in care se face din nou testul de emisii poluante atunci se emite o noua decizie de calcul. Daca vor exista diferente, atunci ANAF poate executa silit suma inscrisa in decizia de calcul sau sa ramana cu masina neinmatriculata. Raporturile sunt intre autoritatea publica si cel care a inmatriculat-o”, a explicat Coltuc.
(M.N.)